Why walk when you can run

Leave a comment
Fitness

I got punched in the face, sliced my hand open, got tripped in full sprint and slid 3 meters with my bare skin on the ground, got kicked in my knees, and did so many headers I think I might have a small concussion. All in all, an amazing game of football. 2×45 minutes of sprinting, kicking, yelling and pushing yourself in the freezing cold. The worst (best?) part is that I love it.

Now for some protein porridge with berries and then I’m off to sleep! It’s a really great snack for every situation and the low-carb content makes it ok to eat at night as well, depending of course on how strict you are.

Recipe: 1/2 dl of whole wheat oats, 1.3 dl of water, 1-2 tbsp of almond flour, 1 whole egg and 1 eggwhite, a pinch of salt, and two small sweeteners/1 tbsp honey. Put everything together in a sauce pan, mix well before you turn on the heat as the egg otherwise solidifies in lumps. Bring to a boil, then reduce the heat. Simmer until the water has been absorbed properly. Enjoy with for example berries, fruit, and/or nuts. Yum!

Fick ett slag i ansiktet, skar upp min hand, blev fälld i full sprint och gled 3 meter på marken, fick fina knän blåsparkade, och nickade bollen så många gånger att jag tror jag har fått hjärnskakning. På det stora hela, en sjuukt grym fotbollsmatch. 2×45 minuter sprinta, jogga, sprinta igen, gorma tills rösten försvinner, och pusha dig själv till det känns som du hostar blod. Det värsta (bästa?) är att jag egentligen älskar den känslan.

Nu för ett litet natt-snack; protein gröt med bär, och sen soova. Det är en riktigt bra mellanmål och det låga kolhydratsinnehållet gör det ok att äta på kvällen, naturligtvis beroende på hur strikt du är med din diet.

Recept : 1/2 dl fullkorns havre, 1,3 dl vatten , 1-2 msk mandelmjöl, 1 helt ägg och en äggvita, en nypa salt, och två små tabletter sötningsmedel/1 msk honung . Rör ihop allting i en kastrull, se till att du blandar väl innan du sätter på värmen, annars stelnar ägget i klumpar. Koka upp, minska sedan värmen . Sjud tills vattnet har absorberats ordentligt. Avnjut med t.ex. bär, frukt och/eller nötter. Mums!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s